Ajánló: "Viszonzatlan szerelem" - KÉrdekesség

2016. ápr. 9.

Ajánló: "Viszonzatlan szerelem"

Az első zeneajánló voltaképpen egy verseny. Ketten is jelentkeztek ugyanarra a pozícióra.
Nem volt szívem elutasítani a második jelentkezőt, így rögtönöztem ezt a versenykét. Mind a két félnek egy egész hete volt megírni az ajánlót. Mind a ketten kiválasztottak 5-5 számot, amik szerintük jól bemutatják a viszonzatlan szerelem érzését. Mindegyikhez írtak egy rövid ajánlót, az ajánlóban elmondva mért pont rá esett a választás.
Röviden ennyiről lenne szó. Vagyis... Van még egy fontos dolog: TI fogjátok kiválasztani a győztes! Ehhez csak annyit kell majd tennetek, hogy kiválasztjátok a szerintetek jobb írót és szavaztok rá! Jobb oldalt, legfelül meg is találjátok a szavazást. ^^

Kezdjük az "A" jelölttel: 

"Pár szó a témáról: A fájdalom, a keserűség, az elveszettség, a düh és még sorolhatnám az ehhez hasonló érzéseket, amik alappillért képeznek a fájdalmasan szívfacsaró számokban. Klisésnek tűnhet, de mégis, a legtöbb nő szívét megdobogtatja, könnyre fakasztja, mikor hallgatja őket.

BigBang – Haru Haru 
Szerelem, felejtés, féltékenység, aggódás, fájdalom – ezek a szavak jellemzik a legjobban ezt a számot. Magában a klipben egy halálos beteg lány és egy fiú közötti szerelemnek lehetünk a tanúi, ami elég szívfacsaró már magában is. A lány látszólag minden ok nélkül szakít élete szerelmével, a fiú nem rejti el fájdalmát, mégis elengedi, hogy boldog legyen a lány. Mikor a dolgok rosszabbra fordulnak, rájön, hogy mégsem élhetnek egymás nélkül, azonban akkor már késő.
Mindenkinek ajánlani tudom, aki éppen egy szívet remegtető, szomorú dalt.

Davichi ft. T-Ara –We were in love 
Ellentétes érzelmek garmadája található meg itt, azonban ez valahol érthető is. A gyáván megfutamodott férfit még mindig szereti, azonban most egy dal keretein belül örök búcsút akar mondani neki. Fáj, hogy a szerelme visszavonult előle és véget vetett mindennek kettejük között. Bár felmerülnek benne kérdések, magam mögött akarja hagyni őket, még is, még mindig azt kéri, maradjon. Ám végül csak mosolyog, mikor végleg elereszti a kezét, mintha minden rendben lenne. Ez viszont közel sincs így…
Azoknak tudom ezt a számot ajánlani, akik már átélték ezeket a kettős érzelmeket, hiszen ők tudják a legjobban megérteni itt, a miért kérdésre a választ.

VIXX LR – Beautiful Liar 
Ez az utolsó hazugságom – hangzik a dalban a második mondat. Itt leginkább az elengedés miatti fájdalmon van hangsúly, de az emlékek is szerepet kapnak. Jöhet a klisé, miszerint ha elengedem jobb lesz neki, itt viszont a lány akar még egy esélyt adni, mert tényleg szereti. Mégis, a fiú elrejti az érzelmeit, elfojtja a vágyait és útjára engedi a lányt. Az egyik része utána akar menni, míg a másik inkább vissza akar süppedni a depresszióba.
Kettős érzelmek itt is megjelennek; el kell engedni vagy magadhoz kell láncolni őt. Bár a birtoklási vágy erősebb, nem ő kerekedik felül, hanem a fájdalmas elválás.
Mindenkinek tudnám ajánlani, mivel könnyen át lehet érezni mit élnek át a dalban.

Beast – Take Care of My Girlfriend 
Próbálj meg akkor erős lenni, mikor a legjobb barátod kérdezi meg, hogy miután szakítottatok, járhat-e szíved hölgyével. Döbbenet, fájdalom és egy csipetnyi árulást érzel. A fiú próbál erős lenni, még is valamiféle belső fájdalom hatására inkább eltaszítja magától a lányt. Bár elengedte, még mindig szereti, ezt az érzést viszont igyekszik elrejteni és olyan próbál lenni, mint előtte volt. Azonban a remény, hogy még mindig Őt szereti, folyton ott lebeg előtte.
Erre a dalra mondhatnám, hogy egy kicsit lágyabb hangzású, nem szól életünk végéig tartó szerelemről, inkább a másik tisztelete és szeretete az, amit itt fontos, kiemelt érzelem. Bárkinek tudnám ajánlani, főképp azoknak, akik az ehhez hasonló, nem túl melodramatikus dalokat részesítik előnyben.

San E - Break Up Dinner 
Szakítás után is táplálsz érzelmeket a volt szerelmed után? Nos, úgy tűnik San E is ebbe a hibába esett. Egy utolsó vacsorára meghívja volt kedvesét, ami nem sikerül éppen a legszerencsésebben. A lány a vacsora közepén elmegy, hiába várja vissza, nem jön. Ez után a vacsora után nem láthatlak többé – így szól San E egyik mondata, majd megköszöni neki a szép emlékeket és búcsút mondd a lánynak. Bár fáj neki a szakítás, lehet érezni a szövegen, hogy hamar tovább fog lépni.
Itt a tovább lépésen, a megrekedés elkerülésén van a hangsúly, nem csak az érzelmeken. Ezt a számot bárkinek tudom ajánlani, aki úgy érzi, hogy megrekedt valahol vagy csak reményvesztetten gubbaszt a gépe előtt."

~~~~~~

"B" jelölt ajánlója:

"Nos, ez az öt szám személyes kedvenc. Lehet, hogy nagyon alap zenék, de azért ezekre esett a választásom, mert amikor nekem volt ez hülye mindenkibe-szerelmes-leszek-aztán-pofára-esek időszakom akkor ezeket hallgattam folyamatosan.

G-Dragon - That XX
That XX... Ez egy olyan szám amit előbb meg kell hallgatni, jól félreértelmezni, aztán meghallgatni úgy hogy ott van a magyar/angol felirat is és újraértelmezni az egészet, legalábbis amikor barátnőimmel ez volt nálunk a "menő", mi mind így csináltuk. :D A zenét amúgy nagyon imádom, de az MV és a dal között a kapcsolat kicsit még mindig ködös számomra. XD

Hyorin - One Way Love
A One Way Love címe szerintem magáért beszél. Amikor először meghallgattam, akkor kb. annyit fogtam fel az egészből hogy "YES I LIKE IT". A zene, az MV és a tánc is nagyon bejött egyébként, mai napig van hogy órákon keresztül szünet nélkül csak ezt hallgatom. 

BigBang - Haru Haru 
A Haru Haru is az a zene akit mindenki, vagy ha nem is mindenki, akkor a kpopperekből a 99% ismer. Én először nem szerettem. Sőt... Egyenesen utáltam. Aztán egyszer csak azon kaptam magam hogy a tanulószobán elkezdte barátnőm énekelni én meg üvöltve folytattam, utána otthon leültem szépen az ágyamra, megnyitottam a Youtube-ot, világ off, Haru Haru magyar felirattal és sírás a végén az MV miatt on.

Bang YongGuk ft. Yoseob - I remember
I remember... Dettó, fullra ugyanaz a helyzet mint a Haru Haru-nál, annyi különbséggel hogy ezt nem utáltam. 

NU'EST - Hello
Nos, a NU'EST volt az első Kpop banda amiről hallottam, a Hello pedig életem 3. Kpop száma. Engem már elsőre nagyon megfogott, 2x meghallgattam, utána a hamis kiejtéssel és hanggal énekeltem hangosan a szöveget. Az MV-ből már elsőre lejön szerintem hogy ez egy ilyen zene, a szövegből eleinte nem egészen, ott inkább JR részétől lehet észre venni. Ez az amit a legjobban ajánlok mindenkinek, lehet közrejátszik az hogy már az elejétől L.O.Λ.E. vagyok. ^'

4 megjegyzés:

  1. Az "A" jelölt a nyerő nálam :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem az "A" jelölt írása,elemzése és ajanlása jobban tetszik. Jobban kedvelem a komolyabb hangvételű elemzéseket.
    A "B" jelöltében a személyes rész tetszik.
    De ez ellenére is az "A" jelöltre szavazok. ^^

    VálaszTörlés
  3. A B jelöltre szavazok. Személyszerint nekem jobban tetszik.

    VálaszTörlés
  4. Nekem az "A" elemzései jobban tetszettek, de a "B" személyes tapasztalataival vegyitve lennének a legjobbak azok a szám elemzések, mi elenne, ha összedolgoznának? :D Mind a ketten tanulnának a másiktól.
    Zoey~

    VálaszTörlés